טיפוח ואיפור

הכל על ההתקרחות הגברית

הכל על ההתקרחות הגברית
התקרחות גברית הינה תופעה שכיחה מאוד, 80% מהגברים מדווחים על דרגה כלשהי של נסיגת קו השיער עד גיל 70. ההתקרחות הגברית שונה לחלוטין מזו של הנשים. בזמן שנשים סובלות מנשירת שיער בשל גנטיקה, בעיות הורמונליות ואורח החיים המודרני שכולל תזונה לקויה, עיצוב שיער אינטנסיבי תוך שימוש במייבשי שיער, תוספות שיער החלקות וכדומה, 98% מהגברים הקרחים מתקרחים בשל נטייה גנטית.

ההתקרחות הגברית מתחילה בפדחת או במפרצים ולאט לאט השיער נסוג מהמפרצים לאחור ומסביב הפדחת, עד שבשלב מסוים הפדחת מתרחבת עד כדי התחברות אל הקרחת במפרצים והגבר מאבד את כל שיער ראשו.

אזור הקרקפת (קרחת) הינו אחד האזורים הרגישים ביותר לשמש וזאת בגלל הזוית הישירה בה השמש פוגעת בעור. ככל שמופיעה הקרחת בגיל צעיר יותר, כך חשופה הקרקפת לאורך שנים רבות לנזק המצטבר.
בקרב צעירים בעלי התקרחות מוקדמת, ניתן להבחין בשינויי פיגמנטציה (כתמים) המצביעים על פעילות לא תקינה של העור ואילו בגילאים מבוגרים ניתן לראות התפתחות של נגעי עור שונים.
מכיוון שמדובר באזור רגיש, מרובה בכלי דם, דק ועדין, החשוף ישירות לקרני השמש המזיקות, יש להתייחס אל עור הקרקפת כפי שמתייחסים לעור הפנים ולאמץ שגרת טיפוח מונעת.

איך מגנים ושומרים על עור הקרקפת החשוף?

– עור הקרקפת דק מאוד ובעלת יכולת ספיגה מרובה ולכן חשוב להשתמש בתכשירים המיועדים לעור הפנים ולא  בתכשירים לגוף, שבמקרים רבים אינם מתאימים לעור הקרקפת העדין. רצוי לבחור בתכשירים עדינים, היפו – אלרגניים המיועדים לשימוש בעור רגיש.

– הקרקפת לרוב שומנית ולכן, שימוש בתכשירים אוטמים כדוגמת קרמים המתבססים על וזלין, שמן פארפין או שעוות שיער עשויים לאטום את עור הקרקפת ולמנוע הזעה טבעית. בשל כך, מומלץ להשתמש בקרמים נטולי שומן.

– ניתן לטפל בגירוי בקרקפת על ידי ליחוח באמצעות תכשיר לעור פנים רגיש והיפואלרגני, המיועד לסייע בהרגעת עור אדמומי ומגורה. גירויי עור נוצרים לרוב בשל תנאי אקלים או טיפול אגרסיבי מדי בעור הדק והעדין.

– מומלץ להשתמש במרכך שיער בזמן גילוח הקרקפת (קרחת) במקום קצף גילוח. המרכך יאפשר לסכין להחליק טוב יותר על העור, בהיותו מכיל רכיבים המרככים את העור והשיער.

– בעת ניקוי הקרקפת, מומלץ להשתמש בתכשירי ניקוי עדינים ובכמות מינימאלית של הסבון. כמות גדולה או ניקוי אינטנסיבי מדי של עור הקרקפת באמצעות סבון, יגביר את הפרשות השומן (סבום) ויעודד היווצרות של פצעונים.

– מריחת מקדם הגנה על הקרקפת הינה חובה בכל שעות היממה ובמהלך כל השנה. מקור הרינה המזיקה אינה רק ישירות מהשמש, אלא גם מפלורוסנטים, מסכי מחשב, מהמכשירים הניידיים ומהאור החודר לחלל החדר או לרכב.

– רצוי להימנע משימוש בכיפות וכובעים הדוקים העלולים לגרום לזרימת דם לקויה באזור רגיש זה.

– בעת הרחצה, מומלץ להימנע ממים חמים מאוד ולסיים את הרחצה במים פושרים. יש להימנע משפשוף הקרקפת ומייבוש באמצעות מייבש שיער.

– לבעלי קרקפת רגישה, מומלץ לישון על כרית עם ציפית חלקה, דמוית סאטן. עיסוי הקרקפת באופן קבוע בקצה האצבעות, יעודד ויקדם זרימת דם תקינה בקרקפת.

– הקפדה על תזונה מאוזנת העשירה בירקות ופירות – ויטמינים ומינרלים, ייטיבו עם עור הקרקפת והגוף.

מוצרים בכתבה זו

תגיות :
טיפוח ואיפור

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך