אטופיק דרמטיטיס

אטופיק דרמטיטיס - על הסימפטומים ודרכי ההתמודדות

אטופיק דרמטיטיס - על הסימפטומים ודרכי ההתמודדות
אטופיק דרמטיטיס, או בשמות הנוספים אסטמה של העור ואקזמה, נחשבת לאחת מהמחלות השכיחות ביותר בקרב תינוקות וילדים. כ-40% מהתינוקות בגילאי 0-3 ו-20% מקרב הילדים בגילאי 3-12 בעולם סובלים מהמחלה. בישראל, כ-350 אלף אנשים סובלים ממנה כאשר כ-90% מהם הינם תינוקות וילדים, כמחציתם מתחת לגיל חמש.

מהי אטופיק דרמטיטיס?

אטופיק דרמטיטיס הינה בעיית עור דלקתית כרונית, המאופיינת בגרד ויובש של העור המלווה בפריחה, גירודים וקשקשת. מחלה זו עלולה להופיע בכל גיל, מהינקות, דרך הילדות ועד לגיל המבוגר כאשר, השכיחות וההחמרה של המחלה מתגברים לרוב במהלך הילדות ונוטים לסגת עם ההתבגרות.  במהלך המחלה מתרחשת תגובה אלרגית של העור הגורמת לדלקת כרונית. התוצאה: תחושת גרד ועור שהופך ליבש מאוד וקשקשי. הגירודים התכופים, הופכים את העור לעבה יותר ומרקמו נוקשה.

מהם התסמינים וכיצד ניתן לזהות את המחלה?

הסממן הבולט ביותר למחלה הינו גירוד ניכר ומתמשך עד בלתי נסבל, מלווה לעיתים בהפרעות בשינה ובתפקוד. במקביל אליו, עלולות להופיע בעור שלפוחיות, יובש, שינויים במרקם של העור ודימומים הנובעים מגירודים תכופים. בקרב פעוטות מתחת לגיל שנתיים עלולים להופיע נגעים עוריים המופיעים תחילה על הלחיים, הזרועות , הצוואר והברכיים.

בקרב ילדים, הפריחה תימצא בשכיחות הגבוהה ביותר באזור הקיפולים – צוואר, הקרסוליים, ברכיים, מרפקים ובשורשי כפות הידיים. ואילו אטופיק דרמטיטיס אצל מבוגרים המחלה באה לכדי ביטוי בעיקר בפנים והצוואר, בית חזה והגפיים. האבחון למחלה נעשה ברובו על פי מראה העור ועל סמך היסטוריה רפואית משפחתית של אלרגיות.

מהם התהליכים בגוף, הגורמים לאטופיק דרמטיטיס?

התשובה הפופולארית הינה שילוב של נטייה גנטית, פגם במערכת החיסונית, וכישלון של העור בתפקידו כחיץ בפני גורמים זרים חיצוניים. הפגיעה בתפקידו של העור כחיץ כלפי הסביבה, מתבטאת  ביובש של העור, הזעה מוגברת וגרד. העור חדיר יותר לגורמים מהחוץ, כדוגמת מזהמים ואלרגנים.

מלבד הגורמים הפנימיים, קיימים גם גורמים חיצוניים העלולים לעודד את התפרצות המחלה או החמרתה כדוגמת מזג אוויר יבש וחם, מזהמים שונים כגון וירוסים וחיידקים, חומרי ניקוי ועוד.

כיצד מטפלים באטופיק דרמטיטיס?

הטיפול משתנה בהתאם לחומרת הסימפטומים ומראה הנגעים על העור אולם, הדרך הנכונה והטובה ביותר לטפל בתופעת האטופיק דרמטיטיס הינה שימוש במוצרים ייעודיים שתפקידם לטפל בתופעה תוך שהם מטיבים עם העור, מעשירים אותו בלחות והזנה ושמורים על רמת PH מאוזנת. מומלץ לבחור בסבון או שמן רחצה עדין שמכיל רכיבים צמחיים ולא שמנים מינראליים, השומרים על רמת חומציות אופטימאלית, המגנים על המעטה הטבעי של העור ומונעים את הגירוי ואת התייבשותו של העור. חשוב, לבחור במוצר שעבר בדיקות מעבדה ונמצא מתאים לשימוש בקרב בעלי עור רגיש. את מוצר הרחצה מומלץ להוסיף לאמבט ולא ישירות על גוף התינוק. בסיום האמבטיה יש להקפיד למרוח קרם לחות ייעודי על כל שטח הגוף ובמקרים של יובש קיצוני לחזור על הפעולה 3 פעמים ביום. מומלץ לבחור בקצף ניקוי בעל מינון לשימוש מבוקר לעומת סבונים / שמנים שנוטים להישפך יתר על המידה.

במקרים של התפשטות רחבה של פריחה על שטח עור גדול או במקרים של הפרשות מהנגעים או סימני זיהום אחרים כדוגמת חום יש לפנות לרופא.

מוצרים בכתבה זו

25% הנחה
הטבת מועדון
קלאסיק קרם גוף פנטנול
₪ 56.17 Price reduced from ₪ 74.90 to
200 מ"ל | ₪ 28.09 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
הטבת מועדון
קלאסיק חמאת גוף שיאה
₪ 63.67 Price reduced from ₪ 84.90 to
250 מ"ל | ₪ 25.47 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
הטבת מועדון
קלאסיק קרם גוף מרגיע
₪ 48.67 Price reduced from ₪ 64.90 to
250 מ"ל | ₪ 19.47 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
תגיות :
אטופיק דרמטיטיס

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך