אנטי אייג'ינג

איך לשמור על ידיים צעירות?

איך לשמור על ידיים צעירות?
יובש והזדקנות מואצת: כפות הידיים שלנו, החשופות לפגעים רבים, זקוקות אף הן לשגרת טיפוח יומיומית. ממה להימנע ומה מומלץ לעשות כדי לשמור עליהן רכות וצעירות?

עונות הסתיו והחורף מביאים עימם מזג אוויר קריר. היעלמותה של הלחות מלווה לא רק בתחושת הקלה, אלא גם ביובש של העור, ובעיקר של האיברים החשופים – הפנים והידיים.

בעוד רובנו דואגים לטפח את עור הפנים, עור הידיים בדרך כלל לא זוכה לאותה תשומת לב. זאת למרות היותן של הידיים האיבר הכי חשוף, פעיל ועסוק בגוף שלנו. עור הידיים הינו רגיש מאוד, מאחר ואנו נוטים לשטוף אותו יותר מכל חלק אחר בגוף, הוא אף חשוף יותר לשינויי מזג האוויר (בדומה לעור הפנים) ולכן נוטה להזדקן מהר יחסית. כמו בטיפול בעור הפנים, חשוב מאוד לשמור גם על שגרת טיפוח יומיומית של עור כפות הידיים כדי למנוע הזדקנות של העור, הופעת כתמים ויובש.

נשים רבות משתמשות בקרם ידיים בדרך קבע, אך לא כל תכשיר מספק את הפתרון הטוב ביותר לשמירה על עור הידיים לטווח ארוך. בעת קניית קרם ידיים אנו נוטים לא להתעמק במה שכתוב על השפופרת, ומסתפקים בקרם שהריח שלו לטעמנו, לכן הנטייה היא לקנות קרם ידיים לפי מבצעים, מותגים ומכל הבא ליד – מבלי להתעמק באמת ברכיבי המוצרים השונים. אותם תכשירים הנקנים כלאחר יד אכן מרככים את עור הידיים בטווח הקצר, אך אינם מעניקים לו לחות והזנה לאורך זמן. לכן, במקרים רבים, הקרמים הללו דורשים שימוש תכוף ומריחה מרובה, על מנת להקל על תחושת היובש. אותם קרמים בדרך כלל מכילים שמנים מינרלים המרככים את עור הידיים באופן מיידי, אך אוטמים אותו, גורמים לו להזיע ואינם מאפשרים לו לנשום. התוצאה הסופית של שימוש בקרם ידיים, המכיל שמנים מינרלים, היא הזדקנות מואצת של העור.

טיפים להגנה על עור הידיים לאורך זמן:

1. נקו במידה: לא מומלץ להגזים בשטיפת ידיים מעבר לשמירה על היגיינה בסיסית (כלומר, לאחר ביקור בשירותים, לפני אכילה והכנת מזון, לאחר החלפת חיתול לתינוק ועוד). כאשר זה לא הכרחי העדיפו להשתמש במים בלבד, או בסבון עדין במיוחד.

2. יורדים להגנה: מומלץ להשתמש בכפפות בעת שטיפת כלים וניקוי הבית. אם לא משתמשים בכפפות, רצוי למרוח קרם שייצור שכבת הגנה על העור.

3. מריחה תכופה: מומלץ למרוח קרם ידיים לפני כל יציאה מהבית כדי להגן עליהן מנזקי הסביבה ומשינויי מזג האוויר התכופים.

4. עיסוי עמוק: במריחת קרם הידיים, יש לעסות היטב כדי להחדיר את הקרם ולסייע בהזרמת הדם למפרקי הידיים.

5. להישמר מהשמש – לא רק הפנים: יש להימנע ככל הניתן מחשיפת הידיים לשמש, עור הידיים הוא הראשון בו נוצרים כתמים ופיגמנטציה.

6. את המרפקים שלכם בדקתם לאחרונה? המרפקים של כולנו נוטים ליובש. אנחנו אמנם לא רואים אותם אבל כל השאר כן, לכן מרחו קרם גם עליהם.

7. הימנעו משמנים מינרליים (תוצרי נפט כמו פראפין): השתדלו לא להשתמש בקרמים לידיים המבוססים על שמן פראפין. שמן זה יוצר שכבה אוטמת, ובטווח הארוך מייבש את העור.

8. פילינג מפנק: פנקו את כפות הידיים שלכם בפילינג שיוריד מהן את תאי העור המתים וישאיר אותן רכות ונעימות.

9. שלב התיקונים: לאחר כל שטיפת ידיים יש למרוח קרם ידיים מתקן שיחזיר לידיים שלכם את הלחות שאבדה.

מוצרים בכתבה זו

25% הנחה
קלאסיק קרם ידיים אינטנסיב ריפייר
₪ 44.92 Price reduced from ₪ 59.90 to
50 מ"ל | ₪ 89.84 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
תגיות :
אנטי אייג'ינג

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך