אנטי אייג'ינג

נפיחויות, עיגולים כהים ויובש – הכל על טיפוח העיניים

נפיחויות, עיגולים כהים ויובש – הכל על טיפוח העיניים
עיניים הינן כלי התקשורת החזותי המרכזי. העיניים הראשונות להעיד על הרגלי החיים והראשונות להסגיר את גילנו ומצב העייפות שלנו. העור שסביב העיניים הוא הדק ביותר בפנים, עוביו 0.5 מ”מ בהשוואה ל – 2 מ”מ ויותר באזורים אחרים בעור הפנים. הקמטים הראשונים בעור הפנים מופיעים בצדי העין, כעשור לפני כל אזור אחר בפנים, כך שלעיתים כבר בסוף שנות העשרים ניתן לראות את תחילת הקמטוטים.

טיפוח האזור שסביב העיניים אינו תלוי גיל, אף פעם לא מוקדם מידי לאמץ שגרת טיפוח נכונה ויעילה לשמירה על אזור עדין זה ואף פעם לא מאוחר מידי לשפר את המצב הקיים. בכדי להעניק לעור שסביב העיניים את שגרת הטיפוח היעילה ביותר, חשוב תחילה, לדעת מהן התופעות השכיחות ביותר לאזור זה וכיצד נוכל להעניק את הטיפול המדויק ביותר לכל אחת מהתופעות:

נפיחויות בעיניים

שינה מרובה או היעדר שינה, גורמים למראה נפוח של העיניים אבל מדובר בתופעה חולפת. נפיחות הנמשכת לאורך זמן נגרמת לרוב בגלל גירוי שבעקבותיו משתחררים חומרים הגורמים לבצקת או בגלל אי ניקוז נוזלים סדיר מהגוף (למשל אגירת מים בשל תפריט עשיר במלחים).

כיצד מתמודדים? רצוי להמעיט עם צריכת מוצרים רוויים במלח כדוגמת אלכוהול, בוטנים שידועים בהשפעתם על מצב העיניים ויצירת הנפוחות. רצוי להקפיד לשתות הרבה מים בכדי לעודד את מערכת הניקוז העצמית

רכיבים מומלצים בקוסמטיקה: תכשירים עשירים ברכיבים אנטי דלקתיים כדוגמת קמומיל או קלנדולה.

עיגולים כהים

גוון עורנו נקבע על ידי המלנין וקרבת נימי הדם לשטח העליון של העור. נתונים אלו נקבעים גנטית לכן יש מי שיסבלו מעיגולים כהים כבר מגיל צעיר, לעומת אחרים שאצלם העיגולים הכהים יופיעו לקראת גיל המעבר בעת האטת קצב זרימת הדם. גורם נוסף להופעת עיגולים כהים הינו תגובות אלרגיות הגורמות לבצקת חשיפה ממושכת לשמש שמעודדת יציאת הנוזלים מכלי הדם.

רכיבים מומלצים בקוסמטיקה: מוצרים המכילים רכיבים פעילים להבהרה כמו ויטמין סי  וכיווץ כלי הדם כמו תמצית צמח בוטצ’ר. מומלץ להשתמש בתכשירים במרקם ג’ל המבוססים על מים שנספגים בעור בקלות ומעניקים תחושה רעננה ולא כבדה או שמנונית.

יובש מוגבר

מתחת לשכבת העור העדין שסביב העיניים אין כמעט בלוטות חלב (שומן) ושכבת השומן דקה מאוד ובשל כך, העור סובל מיובש שגורם לקמטים דקיקים המתווספים לקמטי ההבעה. גורם נוסף המאיץ יובש ומעודד הופעת קמטים היא חשיפה מוגברת לשמש שהורסת את הסיבים האלסטיים ובכך פוגעת במרקם העור. סיבות נוספות הנן מחסור קבוע ומתמשך בשעות שינה, מתח, צריכת אלכוהול, עישון ותזונה שאיננה מאוזנת.

רכיבים מומלצים בקוסמטיקה: תכשירי טיפוח עשירים ברכיבי הזנה ולחות כדוגמת חמאת שיאה וויטמנים מסוג אי וסי המנטרלים את השפעת הרדיקלים החופשיים. .

הטיפול הקוסמטי כולל הגנה על העיניים מפני זיהום סביבתי וקרינה על ידי חבישת משקפיים ומריחת תכשיר טיפוח עשיר במרכיבי לחות כמו חומצה היאלרונית, חמאת שיאה,  וויטמינים מסוג E ו-C  המנטרלים את השפעת הרדיקלים החופשיים. חומרים המעודדים חידוש רקמה כמו אלנטואין או ויטמין איי.

שגרת טיפוח מומלצת:

בכדי להשיג את תוצאות הטיפוח הטובות והיעילות ביותר, יש לבחור בתכשירים ייעודיים המכילים רכיבים פעילים וחיוניים כדוגמת קולגן וויטימינים, חומרי לחות והזנה. חשוב שהתכשירים ירוו את העור בלחות וגם יטפלו בתופעות השכיחות. יש להקפיד על שימוש קבוע ויומיומי הביא את התוצאות האופטימאליות. יש למרוח את קרם העיניים על עור פנים נקי ולפני מריחת קרם לחות. המריחה צריכה התבצע על ידי תפיחות עדינות על העור העדין עד לספיגה מלאה. רצוי לבחור במוצרים היפו-אלרגנים שנבדקו דרמטולוגית ומתאימים לשימוש על העור הרגיש.

מוצרים בכתבה זו

35% הנחה
אינוביישן קרם עיניים לקמטים
₪ 142.93 Price reduced from ₪ 219.90 to
15 מ"ל | ₪ 952.87 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
35% הנחה
אינוביישן קרם עיניים זהב
₪ 162.43 Price reduced from ₪ 249.90 to
15 מ"ל | ₪ 1,082.87 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
תגיות :
אנטי אייג'ינג

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך