עור רגיש ואדמומי

עור רגיש, איך חיים איתו?

עור רגיש, איך חיים איתו?
עור רגיש, הינו מונח המתאר מגוון בעיות ותופעות, החל מעור הסובל ממחלות כמו פסוריאזיס, סבוריאה ואטופיק דרמטיטיס ועד לעור שרגיש לחומרים מסוימים וסובל מאדמומיות, קילופים ופצעונים. הסובלים מעור רגיש יעידו על תחושת אי נוחות מתמשכת וגרד שלא רק מפריע מבחינה אסתטית אלא גם פוגע באיכות החיים.

האם עור רגיש הוא מצב קבוע? 

לא, עור רגיש הוא לא בהכרח מצב קבוע. יש אנשים שסובלים יותר בעונות מעבר או בעקבות מזג אוויר קיצוני. בתקופות של לחץ יש הנוטים לפתח רגישויות ולכן העור שלהם הופך להיות עור רגיש, לתקופה מסוימת. גם לאחר טיפולים אסתטיים כדוגמת הסרות שיער בלייזר או פילינג עמוק העור עשוי להפוך לחשוף ופגיע יותר ולכן, יש להתייחס אליו כאל עור רגיש ולהתאים את שגרת הטיפוח שתענה על צרכיו החדשים.

כיצד מאופיין עור רגיש לעומת עור החווה אלרגיה חד פעמית?

אלרגיה – תגובה אלרגית (גירויי, נפיחות, אדמומיות) למרכיב ספציפי. למשל אלרגיה לתותים. ברגע שאדם כזה יאכל או ייגע בתותים, תתפתח אצלו אלרגיה. באם לא יהיה במגע עם תותים לא יקרה כלום.

עור רגיש – נטייה של העור לרגישות, למעשה – ישנם אינסוף דברים שיכולים לגרות את העור, החל מרכיבים ספציפיים וכלה בשינויי מזג אוויר ואפילו בגדים. כשלאדם יש עור רגיש, עליו לוודא שהוא משתמש בתכשירים שהותאמו לעור רגיש.

מה מייחד מוצר לעור רגיש?

תהליך הפיתוח של תכשירים לעור רגיש הנו קפדני ביותר ומלוא תשומת הלב ניתנת לבחירת הרכיבים שיענו על צורכי העור העדין והפגיע ביותר. תכשירי הטיפוח לעור רגיש מכילים שמנים ריחניים בודדים המבוססים עלשמנים טהורים שאינם גורמים לגירוי לעומת כ – 100 מרכיבים בקוסמטיקה שאיננה היפואלרגנית.

האם מוצרים אורגניים או טבעיים לחלוטין מתאימים יותר לבעלי עור רגיש – או ההפך  

העובדה שמוצר טיפוח אורגני או טבעי, לא משפיעה על הרגישות. אדם שרגיש לחומר מסוים יהיה רגיש אליו גם אם הוא אורגני, ורכיבים טבעיים לא בהכרח מפחיתים רגישות.  

מה ההבדל בין מבדק היפואלרגניות למבדק לעור רגיש בקוסמטיקה?  

שני המבדקים בודקים התפתחות גירויים על העור לאחר השימוש בתכשיר, אולם, בדיקת הרגישות נחשבת למחמירה יותר היות והיא מתבצעת על אנשים שמראש הוגדרו כבעלי עור רגיש. בדיקת היפואלרגניות נבדקת שרירותית על קבוצת אנשים.

מבדקים אלו מתבצעים ע”י מכוני מחקר, בהנהלת רופא עור, שקיבלו אישור ממשרד הבריאות לעריכת המבדקים. לאחר המבדקים, התכשירים עוברים אישור סופי במשרד הבריאות ובדיקת הרגישות נרשמת ברישיון של התכשיר. ברגע שתכשיר עבר בדיקת רגישות רישיונו עובר מרישיון קוסמטי כללי לרישיון קוסמטיקה ייעודית. רק תכשיר שעבר בדיקת רגישות שאושרה במשרד הבריאות, רשאי לציין על האריזה שהתכשיר מיועד לעור רגיש. ישנן חברות רבות בשוק שבפרסומים שלהן רושמות שהתכשירים לעור רגיש, ולכן חשוב לבדוק בקפידה את אריזת המוצר ולוודא שנרשם עליו שהוא נבדק לעור רגיש.

מוצרים בכתבה זו

25% הנחה
קלאסיק קרם עיניים וצוואר
₪ 69.90 - ₪ 99.90
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
קלאסיק סבון פנים להפחתת גירויים
₪ 49.90 - ₪ 89.90
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
קלאסיק בין לילה
₪ 59.92 Price reduced from ₪ 79.90 to
15 מ"ל | ₪ 399.47 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
תגיות :
עור רגיש ואדמומי

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך