EN | RU
משלוח חינם ומהיר בישראל בלבד ברכישה מעל 150 ש”ח

משלוח חינם ומהיר בישראל בלבד ברכישה מעל 150 ש”ח

קרם הגנה – מתי באמת אפקטיבי ואיך מורחים אותו נכון



איך בוחרים קרם הגנה? כל כמה זמן חשוב לחדש אותו? כיצד משלבים קרם הגנה עם קרם לחות? ומדוע חושב להיות מוגנים גם בבית…

קרם הגנה משלב מיקרופיגמנטים ומסנני קרינה רחבי טווח, במטרה להגן על עור רגיש עד יבש. מטרתו של קרם הגנה הנה להגן על העור מפני קרני השמש האולטרה סגולות (קרני UVA ו- UVB), מהזדקנות העור, מהתפתחות מחלת סרטן העור ומכוויות שמש. ישנה חשיבות לאיכות ולכמות הפעמים שאתם מורחים קרם הגנה במהלך השהייה בשמש, וגם לאופן המריחה. מוזמנים ללמוד איך עושים את זה נכון, כדי לעבור את הקיץ בשלום ומדוע חשוב למרוח קרם הגנה גם כשאתם בבית.

מתי חשוב להשתמש בקרם הגנה?

שימוש בקרם הגנה, חשוב שייעשה בכל פעם שאתם מבלים בחוץ. השמש פולטת קרני UV מזיקות כל השנה: בקיץ החם, בימים מעוננים וגם כשאתם שוהים בצל. עד 80% מקרני השמש המזיקות (UV), עלולות לחדור דרך העור. חול, מים ושלג המחזירים את הקרינה, מגדילים את הצורך במריחת קרם הגנה.

מה ההבדל בין סוגים שונים של מקדם ההגנה SPF

 כמה מכם באמת יודעים מה משמעות ראשי התיבות ? SPF  מדובר בצירוף של המילים:

Sun Protection Factor – המדד הנפוץ ביותר לקביעת רמת ההגנה שמספק קרם הגנה מפני קרני השמש (UVB).

קרם הגנה SPF15  מספק 93% הגנה מפני קרני השמש UVB.

קרם הגנה  SPF30 מספק 97% הגנה מפני קרני השמש UVB.

קרם הגנה  SPF50מספק 98% הגנה מפני קרני השמש ,UVB ויכול להתאים גם לתינוקות מגיל חצי שנה

מספרו של מקדם ההגנה, המוטבע על קרם ההגנה קובע למעשה, כמה זמן ניתן לחשוף את העור לקרני השמש, ומהו אורך הזמן שבו התכשיר מגן על העור מפני כוויות השמש, הנגרמות מקרינת UVB.  

קרני UVA מול קרני UVB

חשוב להבין את סוגי הקרינה, כדי ללמוד על האפקטיביות של קרם הגנה. קרינת UV (אולטרה סגולה) מזיקה לעורנו ומתחלקת לשניים: קרני UVB וקרני UVA.

קרני UVB אחראיות להיווצרות כוויות שמש, מכיוון שהן פוגעת בשכבה עליונה של העור, ויוצרות אדמומיות וכוויות. קרינה זו עלולה לגרום גם להתפתחות סרטן העור.

 קרני UVA, שהנן מסוכנות הרבה יותר, הנן בעלות תפקיד משמעותי בגרימת סרטן העור, כולל מלנומה ממאירה. קרנים אלו פוגעות בשכבת העור העליונה, וגם חודרות עמוק יותר לתוך העור, וגורמות להזדקנות מהירה יותר, כולל היווצרות קמטים, כתמים, פיגמנטציה, פטריות עור, נמשים ולפגיעה בדי-אן-אי של התאים.

מדוע חשוב למרוח קרם הגנה גם בבית!

קרם הגנה מגן בעיקר מפני קרינת UVB, למרות שאור השמש מכיל פי 500 יותר קרני UVA מאשר קרני UVB. אנו חשופים להשפעות קרינת UV גם כשאנחנו בצל. מסיבות אילו ועד, ישנה חשיבות משמעותית לבחירת קרם הגנה שיספק הגנה ראויה ולאורך זמן, וגם ללמוד על אופן המריחה, הזמן בו יש לחדש קרם ההגנה, כולל שהות במים.

כאשר אנחנו שוהים בבית, אנחנו חשופים לקרינת UVA שמגיעה ממנורות לד, מסכי הטלוויזיה, הטלפון הנייד ועוד. אם בעבר, ההספק החשמלי של נורה היה 100 וואט, כיום אנו חשופים ל2000 וואט בממוצע!

גם במהלך נסיעה ברכב, חודרות קרני UVA פנימה, והופכות אותנו לחשופים יותר.

כיצד בוחרים קרם הגנה?

כל עוד קרם הגנה כולל את הפרמטרים הבאים, הוא יכול לספק הגנה יעילה מפני השמש:

  • מקדם הגנה – SPF 30 ומעלה
  • בעל אפקט המראה – המחזיר את קרני השמש UVA ו-UVB, ומונע מהן לחדור לעור (הגנה פיזיקאלית)
  • עמידות במים – המילים ‘עמיד במים’ מעידות על הגנה על עור רטוב או מיוזע למשך 40-80 דקות
  • מספק הגנה הכוללת ספקטרום רחב – מפני שני סוגים של קרני UV מזיקות – קרני ה- UVA וקרני UVB
  • שימוש יום יומי בקרם הגנה לפנים ולגוף ובכל עונה

פרמטרים נוספים שחשוב לקחת בחשבון לגבי קרם הגנה:

  • מתאים לעור פנים רגיל עד יבש, לעור שמן או לסוג העור שלכם
  • נספג במהירות
  • מאפשר מריחה קלה על העור
  • מספק לעור לחות וירגיע אותו, באמצעות שילוב ייחודי של אלוה ברבדנסיס (זן מיוחד של צמח האלוורה)ומינרלים מים המלח
  • מכיל תמצית תה ירוק וויטמין E, המגנים על העור מפני רדיקליים חופשיים הגורמים להזדקנות העור

לתינוקות ופעוטות, חשוב להתאים קרם הגנה שנותן מענה לעורם הרגיש

קרם הגנה – כמה הוא יעיל, וכל כמה זמן יש להימרח?

קרם הגנה חשוב למרוח בכל פעם שיוצאים מהבית ולאורך כך השנה!  כדי לספק הגנה יום יומית  לעור הפנים והגוף כשאנחנו יוצאים לשמש, חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים:

  • למרוח קרם הגנה 15-30 דקות לפני שאנו נחשפים לקרני השמש
  • לחדש את מריחת קרם ההגנה כל שעתיים, במידה ואנחנו מזיעים או לאחר שאנחנו מתנגבים
  • בעת השהייה במים, חשוב למרוח קרם הגנה מדי 40-80 דקות, בהתאם לאותיות הקטנות המוטבעות על גבי קרם ההגנה, וגם אחרי השהייה במים

אופן המריחה והכמות

כדי שקרם ההגנה יהיה אפקטיבי, חשוב למרוח את כל האזורים החשופים, כולל הרגליים, הצוואר, האוזניים והחלק העליון של הראש.

מתי צריך למרוח קרם הגנה ומתי קרם לחות עם הגנה

מריחת קרם הגנה באזור הפנים, הצוואר והחזה, חשוב שתיעשה בשילוב השימוש בקרם לחות.

קרם לחות יכול לספק הגנה על העור מפני נזקי הסביבה, כולל קרינת השמש, למנוע הזדקנות מואצת, קמטים, כתמים ונגעים. בנוסף קרם לחות גם מזין את העור בחומרים חיוניים וחשובים, ויוצר שכבת הגנה, המונעת כניסה של חומרים מזהמים. שימוש יום יומי בקרם לחות עם מקדם הגנה כחלק משגרת הטיפוח, הנו משמעותי לשמירה על בריאות העור, להתחדשות התאים ולהגנה מנזקי הסביבה וקרני השמש.

לפניכם שתי אפשרויות, בעיקר שמדובר בעור הפנים:

הראשונה, למרוח קרם לחות שמזין את העור ואחרי מספר דקות, למרוח את קרם ההגנה, שמספק הגנה מקרני השמש.

אפשרות נוספת היא להשתמש בקרם לחות עם קרם הגנה/מקדם הגנה. קרם לחות המספק הגנה מהשמש 30 ,SPF מעניק לעור לחות ובו זמנית מגן עליו מקרני הUV המזיקות UVA ו-UVB. הקרם מכיל אלוה ברבדנסיס, מינרלים מים המלח ומועשר בתמצית תה ירוק, שעוזרים גם להגן על העור מפני נזקים סביבתיים, ומסייעים בהאטת קצב הזדקנות העור.

במטרה לספק לעור הפנים הגנה מקרני השמש, לחות וכיסוי מתאים, מומלץ להשתמש ב ‘סבוקלם טריפל- קרם לחות, דמי מייק-אפ והגנה מהשמש’, קרם פנים ייחודי המשלב שלוש פעולות חיוניות בתכשיר אחד.

במטרה להעניק לעור לחות והגנה רחבה מקרני השמש ,UVA+UVB חשוב להשתמש בקרם עם מקדם הגנה SPF50, המיועד לעור הפנים והצוואר במרקם קליל ודל שומן. במטרה להגביר ולשמור על אספקת הלחות בעור, יש לוודא שהקרם יכיל רכיבים טבעיים, ושיתאים לכל סוגי העור (רגיל עד שמן), קרם הגנה עם מקדם הגנה SPF50, בדרך כלל יכול להתאים לתינוקות מגיל חצי שנה ומעלה.

התנהלות נכונה בשמש, בנוסף לשימוש בקרם הגנה

חשוב לנקוט בצעדים נוספים, בנוסף למריחת קרם הגנה, במטרה להגן על עצמכם מפני קרני השמש:

  • השתדלו לשהות בשמש עד 10:00 בבוקר והחל משעה 14:00 בצהריים
  • הימצאו תמיד בצל
  • לבשו ביגוד שיכסה את האיברים החשופים, כולל בגד ים מתאים וכובע רחב שוליים
  • הימנע ממיטות שיזוף, המפיצות אור אולטרה סגול
  • בדקו את נקודות החן שלכם מדי תקופה, בהתאם להמלצות הרופא/ה שלכם. במידה ואתם מבחינים שנקודת חן שמשנה את צורתה, גירוד או דימום על פני העור גשו מייד לרופא/ה.

לסיכום, תרשו לעצמכם לשהות כ-40 דקות ביום בשמש, כדי ליהנות מוויטמין D, למנוע דיכאון ועוד. כשאתם שוהים בשמש, הקפידו להימרח כראוי. יחד עם זאת, זכרו כי רמת החשיפה לקרני UVA הנה פי-100 ממה שהיה בעבר ולכן, גם אם אתם מורחים קרם הגנה, וודאו שהחשיפה לשמש תהיה מדודה ומבוקרת.

 

קיץ נעים . . .

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם