טיפוח ואיפור

הסרת איפור בלי לפגוע בעור

הסרת איפור בלי לפגוע בעור
נשים רבות נהנות לאפר את פניהן. מידי יום הן מושכות על הפנים מגוון תכשירים ונהנות ממראה שיכול להשתנות בהתאם לטעם האישי, מצב הרוח והאירוע. אולם, פעולת הסרת האיפור חשובה בדיוק כמו הדיוק של המכחול. שמירה על עור פנים נקי ובריא יעניק תוצאות איפור מדויקות ואפקטיביות יותר.

כל איפור טוב מתחיל בפנים נקיות שעליהן נמרח קרם לחות. בכדי לאזן את חומציות העור מומלץ להשתמש במי פנים, שמסייעים בעמידות של האיפור, ויסייעו להתמודד עם המרכיבים הסינתטיים שבו וימנעו אדמומיות וגירוי בגלל יובש.

התאפרתן, וכעת אתם מעוניינים להסיר את האיפור? חשוב לבדוק מה מסתתר בתכשירי הניקוי השונים, כיצד יש לנקות את העור ומה לעשות בסיום הניקוי.

ראשית, יש להקפיד ולנקות את הפנים בתכשירים טיפוליים המיועדים לעור רגיש, שמכילים צמחים ושמנים טבעיים. עדיף להשתמש בכמויות קטנות של סבון, כלומר עדיף לשטוף את הפנים פעמיים, כל פעם עם כמות קטנה מאוד של סבון פנים, מאשר לשים כמות גדולה מאוד של סבון שיהיה קשה לשטוף מהעור וברוב המקרים יישארו שאריות סבון שעשויות לגרום לגירויים.

הימנעו מניקוי אגרסיבי

השיטה הקלסית להסרת איפור היא באמצעות קרם ניקוי (הנקרא גם תחליב ניקוי), סבון או מוס ניקוי, שמיועדים להסרת איפור ולניקוי עודפי שומן וגורמי זיהום חיצוניים. תחליב הניקוי מצוין להסרת איפור כבד ושומני שדורש המסה באמצעות עיסוי העור. כדאי לבחור קרם המיועד לעור רגיש שאינו מכיל חומרי ריח חריפים או כימיקלים רבים. דרך נוספת להסרת איפור קליל הוא מוס הנשטף במים, המשמש כשטיפה אחרונה לאחר הניקוי.

בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש בשמנים המתמוססים במים (הידרופיליים), שיכולים להמיס את האיפור בלי לגרות או לייבש את העור. שמן הידרופילי יכול לשמש להסרת רוב סוגי האיפור (גם על בסיס שמן וגם על בסיס מים), בכל אזורי העור הרגישים. להשלמת  הניקוי יש להשתמש עם מי פנים, המכילים מרכיבים שמעסים את העור בעדינות. אפשר לנקות את הפנים גם עם פילינג להסרה יעילה יותר של האיפור. חשוב מאוד להימנע מניקוי אגרסיבי, שמפעיל על העור לחץ חזק לאורך זמן. קרצוף מוגזם של הפנים עלול לשרוט את העור ולהביא לתופעה של נימי דם מורחבים, וכמובן, לפגוע במעטה ההגנה הטבעי של העור.

הגנו על העור הדק

איפור עמיד במים מורכב ממים, שמן ורכיבים סיליקוניים המונעים את האפשרות שיישטף בקלות מהעור. אולם שימו לב שיחד עם יתרונותיו הרבים, יש לו גם חסרונות: אסור לישון אתו, והוא אוטם את הנקבוביות בעור ומונע הזעה וחדירת חמצן. נוסף על כך, פעמים רבות נותר מעטה בלתי נראה של קלציום על הפנים גם לאחר הסרתו, הנובע משימוש בתכשירים שאינם מותאמים למים הקשים בישראל. לכן מומלץ להשתמש בתכשירים המותאמים לאקלים ולתנאים הישראליים.

יש להסיר את האיפור העמיד במים עם תכשיר ייעודי לכך, ולשלב עמו שימוש במים חמימים. סיימו את תהליך הניקוי במי פנים שיעניקו לעור פילינג עדין. להסרת האיפור העמיד מהאזורים העדינים כמו העיניים והשפתיים, השתמשו בתכשירים מיוחדים המותאמים לעור דק ועדין, שעברו בדיקות דרמטולוגיות לעור רגיש. כדי להסיר איפור מהעיניים מומלץ להשתמש במוס נשטף במים או בשמן הידרופילי. חשוב, לשים לב שהם מיועדים להסרת איפור עיניים, ולא יגרמו לצריבה או לאדמומיות בעיניים.

כדי להסיר את האיפור מאזור המחשוף, שגם הוא דק ופגיע יותר, כדאי להשתמש בתכשירי ניקוי לעור רגיש שאינם מכילים דטרגנטים, המגרים ומייבשים את העור. לאחר ניקוי האיפור – בין אם איפור עמיד במים ובין אם איפור רגיל – יש למרוח קרם לחות על הפנים והצוואר בעודם לחים, כדי למנוע התייבשות של העור. חשוב להשתמש בקרם איכותי שיוכל לשמר את הלחות בשכבות העור הבינוניות.

מוצרים בכתבה זו

25% הנחה
קלאסיק מי פנים לעור רגיש
₪ 49.90 - ₪ 84.90
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
קלאסיק קרם לחות
₪ 74.92 Price reduced from ₪ 99.90 to
70 מ"ל | ₪ 107.03 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
קלאסיק סבון פנים לעור רגיש לניקוי עדין
₪ 49.90 - ₪ 89.90
בתוקף עד 30/04/24
תגיות :
טיפוח ואיפור

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך