עור רגיש ואדמומי

תוספי תזונה וסבוריאה

תוספי תזונה וסבוריאה
מחלת הסבוריאה הינה מחלה כרונית, שאיננה ניתנת לריפוי אך בהחלט ניתן לשלוט בה ולמנוע את התפרצותה. תזונה נכונה ומאוזנת, הורדת הלחץ והמתח היומיומי, נטילת תוספי תזונה ושימוש בתכשירי טיפול וטיפוח נכונים וייעודיים יסייעו בהתמודדות ויקלו על העור. הפתרון למניעת התפרצות המחלה, טמון בטיפול משולב:

טיפול חיצוני: שימוש במוצרים דרמו – קוסמטיים עדינים שאפקטיביים בהרגעת העור ופועלים לאיזון הפרשת הסבום.

טיפול פנימי: רצוי להעניק לעור את הרכיבים הדרושים לו לשמור על בריאותו. מומלץ צרוך מאכלים המכילים חומצות שומן חיוניות כמו: אבוקדו, טחינה, דגי ים מהים הצפוני וקטניות ודגנים מלאים. רצוי לצמצם צריכת מזון מעובד, צבעי מאכל ושומנים מהחי כדוגמת גבינות שמנות ומאכלים מטוגנים.

בנוסף לתזונה נכונה, רצוי להקפיד לספק לגוף את הוויטמינים, צמחי המרפא והרכיבים הטבעיים להם הוא זקוק בכדי למנוע ולהלחם בתופעת הסבוריאה: ויטמינים C,E,D ובמיוחד ויטמין A וביוטין (נגזרת של ויטמין) צמחי מרפא ירוקים, תלתן אדום, כורכום, סרפד ואמנון ותמר.

 

מה הקשר לתזונה / תוספים ואורח חיים להתפרצות המחלה
תזונה בלתי מאוזנת, שלא כוללת את כל אבות המזון (חלבונים, פחמימות ושומנים) ביחס נכון ומיקרו אלמנטים (מינרלים, ויטמינים ו פיטונוטריינטים), גורמת לכך שבגוף נוצרת דלקת. דלקת זו פוגעת בחלוקת התאים ולכן המקומות הראשונים שיפגעו הם אלו בהן חלוקת התאים מהירה כמו העור, הציפורניים, השיער והאפיתל של מערכת העיכול. כמו כן, כתוצאה מהדלקת שמתפתחת באזורים אלו, ישנו שיבוש בהפרשת הסבום אשר גורם לסבוריאה.
הגורמים המזיקים ביותר במזון הינם:
1. “קלוריות ריקות” – מזון המכיל ריכוז גבוה של עמילן ואינדקס גליקני גבוה, הגורם לספיגה מהירה ובכך לעלייה בהפרשת האינסולין הגורמת להפרשת הורמונים מעודדי דלקת. למשל: לחם, פסטות, אורז.
2. שומני טראנס – שומנים הנמצאים במרגרינה, מאפים, מוצרי בצק קפואים ומזונות מטוגנים. שומני הטראנס נשארים במחזור הדם לתקופה ארוכה מכיוון שהגוף לא יכול לפרק אותם ואף גורמים לתאים להיות נוקשים יותר –
פוגעים במבנה הממברנות של התאים וגרומים להתבלות התאים.

אורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית ותזונה מאוזנת, מוריד את ההרומונים הגורמים ללחץ ומפחית את המתח. היום, המגמה היא שככל שהאוכל יהיה יותר טבעי, לא מטוגן ולא מבושל (raw food) כך רמת המתח הנפשי נמוכה יותר.

מדוע מומלץ השימוש גם בתוספי תזונה ולא רק מזון?

קשה מאוד, ואף כמעט בלתי אפשרי, להרכיב תפריט תזונה מגוון מספיק שיכסה את כל הצרכים שלנו, בכל המיקרו אלמנטים, באותן הכמויות שאנו צריכים לצרוך. כך למשל co Q10 כמעט ולא קיים במזון, וויטמין E קיים במספר סוגי אגוזים, אך הכמות שיש לאכול הינה כמה מאות גרמים של אגוזים והתוספת הקלורית תהיה גבוהה מידי. כך גם אומגה 3 – רוב הדגים שמגדלים היום בתעשייה לא מכילים את שתי חומצות השומן החשובות DHA+EPA.
האוכל המוכן אותו אנו צורכים, האוכל הקפוא, המבושל והמטוגן אינו מכיל את הכמות הנחוצה של הוויטמינים והמינרלים ומשום שכך, רוב האנזימים והנוטריאנטים הנחוצים נהרסים. לכן כיום קשה לקבל מהמזון בלבד את כל מרכיבי התזונה הנחוצים לתפקוד היומיומי. הפתרון האידיאלי: תזונה כמה שיותר טבעית ונטילת תוספים.

אלו תוספים הכרחיים ובמה מסייע כל אחד:
אנטי אוקסיטדנים – מנטרלים את נזקי החמצון בגוף, למשל: ויטמין E, A, קליפת אורן צרפתית (Pycnogenol), CO Q10, תמצית ורד בר (העשירה בויטמין C).
חומרים שעושים דה-טוקסיפיקציה – עוזרים לסלק רעלים מהגוף, למשל: צמח השינן (Taraxacum), תלתן אדום, סירפד ושן הארי (Dandelion).
אנטי דלקתיים – מטפלים בכל דלקות העור המלוות סבוריאה. למשל: כורכום ואבץ.

בנוסף לתוספים אלו מומלץ לצרוך מולטי ויטמין טבעי כללי, ואומגה 3 (EPA+DHA).

האם תכשירי טיפוח או טיפול המכילים תוספים יכולים להוות תחליף לתוספי התזונה?


לא. חדירה של ויטמינים ומינרלים דרך העור חלשה מאוד ומגיעה רק לשכבת העור העליונה (אפידרמיס). בכדי לספק חומרים לשכבות העור העמוקות (דרמיס), הדרך הטובה ביותר היא דרך תוספי מזון או תזונה אשר תוך דקות מגיעים ממערכת העיכול לשכבות העור העמוקות. מכיוון שתוספי תזונה מגיעים לדרמיס אבל לא לאפידרמיס, הטיפול הנכון הוא שילוב של תכשירי טיפוח מבחוץ ותוספי מזון מבפנים.

מוצרים בכתבה זו

אזל מהמלאי
קלאסיק קרם לחות אקטיב
₪ 78.67 Price reduced from ₪ 104.90 to
50 מ"ל | ₪ 157.34 ל- 100 מ"ל
25% הנחה
קלאסיק קרם לחות לקרקפת
₪ 44.92 Price reduced from ₪ 59.90 to
250 מ"ל | ₪ 17.97 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
25% הנחה
קלאסיק קרם לחות
₪ 74.92 Price reduced from ₪ 99.90 to
70 מ"ל | ₪ 107.03 ל- 100 מ"ל
בתוקף עד 30/04/24
תגיות :
עור רגיש ואדמומי

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך